Bugün Game2Lab olarak oyun dünyasına bir "Merhaba" dedik.
- Peki bu Game2Lab nedir?
- Ne iş, Ne yapacak?
- Kaç kişiniz, Kimsiniz?
- vs.. gibi
sorular yönelteceksiniz farkındayım. :)
Sırayla bu sorulara kısa kısa cevaplar vererek blogumuzun ilk yazısını tamamlamayı düşünüyorum.
Peki bu Game2Lab nedir?
Öncelikle belirtmeliyim ki, bu ismi bulmak 10 dk'mı almamıştır. Aslında ilk bulduğum isim "GameLab" olacaktı, fakat başka biri tarafından alındığını görünce "Game2Lab" (Game to Lab) olarak değiştirmeyi uygun gördüm. (Bence daha güzel oldu :)
Game2Lab, azıcık ingilizceniz varsa, sizinde bileceğiniz gibi "Oyundan Laboratuvara" anlamı taşıyor. Yani hem oynadığımız oyunları incelemeyi ve incelediğimiz oyunlara benzer oyunlar nasıl tasarlanabilir gibi fikirleri, paylaşmayı umduğum bir laboratuvar olarak gördüğümden, böyle bir isim çıktı.
Ne iş, Ne yapacak?
Bildiğiniz üzere internet de 3D grafik ve oyun programlama adı altında çok fazla türkçe kaynak yok, çoğu ingilizce... Öncelikli amacım basit bir oyun (render) motoru programlayabilmek için gerekli kütüphane, araç ve programların kullanımlarını türkçeleştirmek ve bunlar ile temelde nasıl bir oyun motoru yazabileceğimizi öğrenmek ve anlatmak istiyorum. Bunu hobi amaçlı bir iş olarak görüyorum.
Neler yapacağım konusunda şöyle ifade etmek isterim;
Yazılım konusunda daima bağımsızlık dan yanayımdır. Bu nedenle C++ programlama dili, OpenGL ve GLFW kütüphaneleri ana konumuz olacak. Böylece derslerimiz sadece Windows işletim sistemlerinde değil, Linux işletim sistemlerine taşınabilir ve çalışabilir olacak.
Bunun yanında;
Neler yapacağım konusunda şöyle ifade etmek isterim;
Yazılım konusunda daima bağımsızlık dan yanayımdır. Bu nedenle C++ programlama dili, OpenGL ve GLFW kütüphaneleri ana konumuz olacak. Böylece derslerimiz sadece Windows işletim sistemlerinde değil, Linux işletim sistemlerine taşınabilir ve çalışabilir olacak.
Bunun yanında;
- CEGUI (Crazy Eddie Arayüz Kütüphanesi)
- OpenAL (Ses kütüphanesi)
- Assimp (Çeşitli model uzantılarını yükleme kütüphanesi)
- Bullet Physics (Fizik kütüphanesi)
- Textureler için resim yükleme kütüphaneleri
- Blender ile modeller tasarlamak
Kaç kişiniz, Kimsiniz?
Şuan tek kişiyim, muhtemelen tek kişi kalacam. Fakat derslerin hızını artırmak, bilgilerini paylaşmak isteyen arkadaşlara yazarlık verebilir veya yazmış olduğunuz yazıları sizin adınıza yayınlayabilirim.
Kısaca yardıma ve fikirler açığım, "Game2Lab" blogunu açmamda ki amaç da budur. Belki bazı projeler için ekip (team) bile oluşturabiliriz.
Kısaca yardıma ve fikirler açığım, "Game2Lab" blogunu açmamda ki amaç da budur. Belki bazı projeler için ekip (team) bile oluşturabiliriz.
Ve ilk yazımın sonu
Game2Lab'ın ilk yazısını yazmış oldum. Umarım hobi olarak yürüttüğüm bu iş sayesinde türkçe kaynak sıkıntısı çekilmez. Güzel ve faydalı türkçe kaynak yaratılması dileğiyle...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder